Beijer Electronics Garanti Uygulaması
Menü
Anasayfa
Hakkımızda
Ürünler
Yüklemeler
Bilgi Bankası
Bayiler
Forum
İletişim
 
Eposta Listesi

Listemize üye olun:
E-posta listemize üye olmak için tıklayın

Listeden ayrılın:
E-posta listemizden ayrılmak içintıklayın

 
Bize Ulaşın

Telefon:
+90 (216) 366 32 02

Faks:
+90 (216) 366 32 04

Email:
info@beijerelektronik.com.tr

Garanti kapsamında onarım
Beijer Electronics ürünleri (yazılımlar istisna olacak şekilde) uygun koşullarda ve kullanım talimatlarına uygun kullanıldığı durumlarda malzeme ve işçilik hatalarına karşı 2 yıl süreyle garanti altındadır.

Garanti süresi herhangi bir Beijer şubesi tarafından malzemenin faturasının müşteriye düzenlendiği tarih itibarı ile başlar.

Garantinin koşullarının uygulanabilmesi için müşterinin malzemenin kendisine teslim edildiği sipariş bilgilerini veya fatura tarih ve numarasını satıcıya bildirmesi gerekmektedir.

Bu garanti, cihazın temizlenmesi veya sigorta değişimi gibi normal koruyucu bakımları kapsamadığı gibi, cihazın uygun koşullarda ve uygun voltaj altında kullanılmaması sonucu oluşan arızaları veya uygun olmayan temizlik ve yazılım nedeniyle cihazda oluşmuş arızaları kapsamaz.

Ürünün garanti süresi içerisinde kusurlu olduğu tespit edilirse, Beijer bu ürünü tamir eder, edemiyorsa değiştirir.

Arıza nedeni incelemesi: Müşteri tarafından arıza sebebi incelenmesi istenirse bu Beijer’in kendi uyguladığı işçilik saatleri üzerinden hesaplanarak kullanıcıya fatura edilir.

Beijer Electronics hiçbir koşulda; diğer teçhizatlar/binaların zarar görmesi, iş kaybı, kar kaybı, ikame malzeme değiştirme maliyeti, hizmet kesilmesine bağlı diğer herhangi bir özel veya maddi zararlardan doğrudan sorumlu olmayacaktır.

Servis incelemesi sonucu, garanti koşulları sağlamadığı anlaşılan arızalı cihazların tamiri, Garanti Kapsamı Dışı onarım prensibi altında yapılacak ve bu tamir için kullanıcıya servis/tamir ve parça ücreti tahakkuk ettirilecektir.

Yazılım Ürünleri, sadece 14 günlük bir süre için garanti kapsamına alınmaktadır. Satın alınmış olan yazılımlara ait lisanslar hiçbir surette Beijer’e geri iade edilemez. Beijer üçüncü parti yazılımların Beijer cihazları ile birlikte kullanıldığında sorun çıkarmayacağını garanti etmez. Beijer tarafından kabul görmüş olan 3. Parti yazılımlar ise Beijer garantisi altında değerlendirilecektir.


Garanti kapsamı dışı onarım
Onarım ücretleri
Tüm garanti dışı tamirler, aşağıdaki ücretlendirme sınıflarından birine tabidir.

Tamir ücreti: Bu ücret, CRO incelemesi yapılmış olan ürünün tamirinde kullanılan malzeme ve işçilik ücretini içerir.

İnceleme ücreti: CRO incelemesi sonucu herhangi bir sorunu bulunmadığı anlaşılan ürün için sadece minimum tamir ücreti olan 1,5 saatlik işçilik üçeri tahakkuk ettirilir.

Acil tamir ücreti: (Yalnızca Operatör Panelleri) Müşteri tarafından acil tamir istendiği durumlarda ürün sırasını beklemeksizin tamir edilir bunun için normal tamir ücretinin üzerine acil onarım ücreti alınır.

Onarılamaz ürünler: Aşağıdaki durumlardan bir veya daha fazlası bulunan ürünler tamir edilemez olarak değerlendirilir. Aşırı fiziksel deformasyon, aşırı akım/gerilim yüzünden oluşan kart yanıkları, önemli parçaları kaybolmuş cihazlar, yetkisiz müdahale ve modifikasyonlar, tamir edilse bile eski fonksiyonlarına kavuşamayacak olan cihazlar tamir edilemez olarak değerlendirilip, Beijer çevre politikaları altında fireye atılır ve kullanıcıdan sadece inceleme ücreti talep edilir.

CRO Arıza nedeni incelemesi: Müşteri talebi yapılan arıza analizleri normal işçilik/saat ücreti ile fiyatlandırılır.

60 gün içerisinde müşteri tarafından kabul veya ret edilmeyen garanti dışı cihazlar, müşteriye herhangi bir tamir ya da fire işlemine tabi tutulmadan minimum inceleme ile nakliye ücretleri tahakkuk ettirilerek geri gönderilir. 45 günden fazla bekleyen cihazlar için Beijer yeniden inceleme yapma hakkını saklı tutar.


Garanti prosedürünün geçersiz olduğu durumlar
  • Ürünün hatalı kullanımdan kaynaklanan arıza veya hatalar; (ihmal, kaza, yanlış montaj veya onarım, Beijer veya yetkili servisleri dışında cihaza yapılan müdahaleler veya değişiklikler, aşırı fiziksel veya elektriksel şok, anormal veya uygun olmayan çevre koşulları veya benzerleri altında kullanım gibi)
  • Şimşek, sel, yangın, kasırga, deprem gibi afetler sonucu oluşan hasarlar
  • Ürünün seri numarası bozulduğu, değiştirildiği veya eksik hale getirildiği durumlar
  • Garanti süresi dışındaki hasarlar
  • Garanti etiketinin sökülmüş olduğu durumlar
Bu durumlar garanti süresi içerisinde olsa da, cihaz kesinlikle garanti kapsamı içinde değerlendirilmez.

Tamir Garantisi
Beijer Electronics tarafından yapılan tamir esnasında değiştirilen parçalar ve işçilik hataları cihazın kullanıcıya geri gönderilmesini takip eden 3 (üç) ay süreyle garanti kapsamı altındadır. Bu garanti, bir önceki paragrafta maddeler halinde sayılmış şartlar halinde geçerli değildir.

Arızalı ürünün tamir ya da değiştirilmesine Beijer karar verir. Bu karar kesin ve bağlayıcıdır.

Bu garanti, cihazın temizlenmesi veya sigorta değişimi gibi normal koruyucu bakımları kapsamadığı gibi, cihazın uygun koşullarda ve uygun voltaj altında kullanılmaması sonucu oluşan arızaları veya uygun olmayan temizlik ve yazılım nedeniyle cihazda oluşmuş arızaları kapsamaz. Beijer, hiçbir koşulda; diğer teçhizatlar/binanın zarar görmesi, iş kaybı, kar kaybı, ikame malzeme değiştirme maliyeti, hizmet kesilmesine bağlı diğer herhangi bir özel veya maddi zararlardan doğrudan sorumlu olmayacaktır.


İade Politikası
Beijer olarak müşterilerimizin ve ortaklarımızın her birinin kullandığı maldan memnun olması amacımızdır.
Yine de bazen ürünler iade edilmek istenebilir. Aşağıda iade prosedürünün nasıl çalışacağı anlatılmıştır.


Arızalı ürünler
Kusurlu olan ürünler her zaman iade edebilir. Nasıl yapılacağı aşağıda detaylı olarak açıklanmıştır.

Kargo ücretleri
İade edilecek olan kusurlu ürünlerin kargosu gönderici tarafından ücreti alıcı olarak gönderilir. Ancak garanti süresi dışında iade edilmek istenen ürünlerde ise kargo peşin ödemeli olarak gönderilmek zorundadır. Beijer ücreti alıcı olarak gönderilen kargoları kabul etmeyecektir.

Tamir sonrası geri gönderme
Müşteri tarafından belirtilmeyen durumlarda Beijer istediği kargo ile ürünü gönderecektir. Müşteri eğer özel bir şekilde veya spesifik bir kargo ile gönderilmesini istiyorsa bunu Beijer’e bildirmek zorundadır. Özel kargo istekleri müşteriye faturalandırılacaktır.

Ürün İade İşlemi
Tüm Beijer ürünlerinin onarımı ve iadesi, tamirin önceden incelenmesi ve kabul edildiğini gösteren CRO/RMA numarası verilmesi sonrasında yapılır. CRO / RMA numarası yayın tarihinden itibaren 30 gün geçerlidir. Müşteri destek birimimiz tüm müşterilerle gönderim öncesi irtibat kuracaktır. Müşteri destek birimi ile görüşmeden ve ön kayıt yaptırılmadan gönderilecek tüm ürünler için 1 saatlik servis ücreti, tamir faturasına ilave edilecektir. Müşterinin arızalı cihazın arızasını çok detaylı olarak destek birimine anlatması, ürünü orijinal kutusuna tüm aksesuarları ile birlikte koyarak göndermesi gerekmektedir.

CRO/RMA numarasını paketin üstüne yazarak paketi hasar görmesi mümkün olmayacak biçimde ambalajlaması zorunludur. Kargoda oluşacak hasarlarda Beijer bu sorumluluğu üzerine kesinlikle almaz.

Stok İade Politikası (RMA)
Stok ürünleri (X2, IX TxA / B / C, Exter, H serisi, Korenix, vb.) Beijer faturasının tarihinden sonraki 90 gün içinde %20 eksik bedelle Beijer’e iade edilebilir. Bu tip iadeler için muhakkak Beijer’in ön kabulü ve RMA numarası vermesi gerekir. RMA numarasız iadeler kabul edilmez. İade ürünler peşin ödemeli kargo ile gönderilir. Kargo ücreti Beijer tarafından ödenmez, ücreti alıcı kargolar geri gönderilir.

Müşteriye özel yapılmış ürünler iade edilemez.

Beijer'in sevkiyatı tarihinden itibaren 90 gün geçtikten sonra yapılmak istenen iadeler için Beijer hurda fiyatı ödeyerek alım yapar.


Tamir için ürün gönderirken aşağıdaki hususlara dikkat edilmesi gereklidir:
  • Tamir için gönderilen ürünler müşteri tarafından ön ödemeli olarak sevk edilir.
  • Tamir için gönderilecek tüm ürünler doğru ve güvenli bir şekilde paketlenmelidir.
  • Tüm iadeler önceden destek birimine kaydettirilmelidir
  • Tüm paketler dışarıdan açıkça görülebilen CRO/RMA numarası ile etiketlenmelidir. Aksi durumda müşteri gereksiz iade masraflarını ödemek zorunda kalabilir.
  • Tüm gönderiler muteber ve resmi kargo şirketleri ile yapılmalıdır.
  • Tamir için gönderilen ürünlerin paketlerinde tehlikeli kimyasallar asla yer almamalıdır.
  • Tamire gönderilen ürünler, tamire imkan sağlayacak derecede; yağ, leke, pas ve benzeri kirlerden temizlenmiş olmalıdır. Çok kirli cihazlar için ilave temizleme işçilik ücreti alınır.
  • Tamirden sonra tüm ürünler orijinal fabrika ayarlarına geri gönderilecektir. Bu nedenle müşteri tarafından silinmesi istenmeyen yazılım vb. tüm unsurlar CRO düzenlenirken özellikle belirtilmelidir.